Електронна петиція — ефективний інструмент взаємодії громади і влади

13.04.2018
Електронна петиція — ефективний інструмент взаємодії громади і влади

Електронна петиція  є одним із ефективних інструментів  електронної демократії. Українське  законодавство  визначає електронну петицію як колективне звернення в електронній формі до суб’єкта владних повноважень, у вигляді тексту скарги, заяви або ж пропозиції. Суб’єкт владних повноважень має на електронну петицію публічно оголосити свою позицію стосовно згоди чи незгоди по суті петиції, інформувати про аргументи, у разі незгоди та організувати спільну з авторами та їх прихильниками роботу з розроблення та втілення плану реалізації петиції, у разі згоди.

Електронна петиція - особлива форма колективного звернення громадян до Луцької міської ради, яка подається та розглядається відповідно до статті 23-1 Закону України “Про звернення громадян” і Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Луцькій міській ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету міської ради від 29.10.2015 № 632-1 та із змінами, внесеними згідно з рішенням виконавчого комітету міської ради від 06.04.2017 № 191-1.

Перша електронна петиція надійшла до міської ради 12 жовтня 2015 року. Станом на сьогодні, 13 квітня 2018 року, від мешканців міста було надіслано 935 електронних петицій.

 Громадяни можуть звертатися з петиціями до Луцької міської ради з урахуванням її повноважень, визначених Конституцією України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, іншими законами України. Звертатися з петиціями до Луцької міської ради можна через веб-сайт Єдиної системи місцевих електронних петицій httр://е-dem.in.ua/lutsk, яка інтегрована з офіційним веб-сайтом Луцької міської ради і знаходиться на головній сторінці сайту та забезпечує:

- можливість створення петиції автором (ініціатором);

- безоплатність доступу та користування інформаційно-телекомунікаційною системою, за допомогою якої здійснюється збір підписів;

- електронну реєстрацію громадян для створення та підписання петиції;

- недопущення автоматичного введення інформації, у тому числі підписання петиції, без участі громадянина;

- фіксацію дати і часу оприлюднення петиції та підписання її громадянином.

Автор (ініціатор) петиції заповнює спеціальну форму, яка розміщена на Веб-сайті петицій. При заповненні форми зазначаються прізвище, ім’я, по батькові громадянина (або представника групи осіб), а також адреса електронної пошти. В петиції має бути викладено суть порушеного питання, пропозиція щодо його вирішення, а в заголовку зазначено її короткий зміст.

Петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини.

Вимоги до кількості підписів громадян на підтримку електронної петиції до органу місцевого самоврядування та строку збору підписів визначаються статутом територіальної громади. Так, петиція до Луцької міської ради розглядається за умови збору на її підтримку протягом чотирнадцяти днів з дня її оприлюднення не менш ніж 300 підписів громадян відповідно до пункту 2 розділу ІІ Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про звернення громадян” щодо електронного звернення та електронної петиції”.

Якщо петиція не набрала необхідної кількості підписів, то вона розглядається як електронне колективне звернення.

Департамент “Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку”