Зміни до Закону України “Про публічні закупівлі”

29.01.2018
Зміни до Закону України “Про публічні закупівлі”

У публічних закупівлях тепер застосовуватимуть автоматичні індикатори ризиків - критерії із заданими заздалегідь параметрами, використання яких дає можливість автоматично здійснювати вибір процедур закупівель, що містять ознаки порушень законодавства. Методику визначення цих індикаторів, їх перелік та порядок застосування повинна затвердити Державна аудиторська служба за погодженням з уповноваженим органом.

Моніторинг здійснюється в період проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю і його виконання.

Моніторинг не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 Закону «Про публічні закупівлі».

Рішення про початок моніторингу приймає керівник органу державного контролю або його заступник за наявності однієї або декількох підстав:

1) дані автоматичних індикаторів ризиків;

2) інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення;

3) повідомлення в ЗМІ про порушення законодавства у сфері публічних закупівель;

4) виявлені ознаки порушення в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;

5) інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення, виявлених за результатами громадського контролю.

Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення законодавства, можуть використовуватися:

- інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель;

- інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах;

- інформація у базах даних, відкритих для доступу аудиторської служби;

- дані органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, замовників і учасників процедур закупівель.

Рішення про моніторинг публікується протягом двох робочих днів в електронній системі закупівель із зазначенням унікального номера оголошення про проведення закупівлі і дати його оприлюднення на веб-порталі уповноваженого органу чи унікального номера повідомлення про намір укласти договір та дати його оприлюднення на порталі. Також зазначаються підстави для здійснення моніторингу закупівлі. Рішення про моніторинг не зупиняє проведення процедур закупівель.

Моніторинг не може перевищувати 15 робочих днів з дати оприлюднення рішення про його початок.

За результатами моніторингу затверджується висновок, який замовник може оскаржити в суді протягом 10 днів з його оприлюднення. Також замовник має право протягом трьох робочих днів з дня опублікування висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз'ясненням його змісту та своїх зобов'язань.

Зміни передбачено Законом № 2265-VIII «Про внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі» та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель», який набрав чинності 27 січня.

Уповноважений орган протягом трьох місяців повинен забезпечити технічну можливість фіксації у системі електронних закупівель результатів моніторингу, дати початку і завершення моніторингу, оприлюднення висновку про результати моніторингу та заперечень до нього, а також можливість обміну інформацією між замовником і органом державного фінансового контролю.

Департамент "Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку"